O nouă generaţie de Honda CR-V, la orizont. Salonul Auto Los Angeles 2011 este alegerea inspirată a celor de la Honda, pentru prezentarea oficială a celui de-al patrulea CR-V. Din punct de vedere vizual, maşina a căpătat un aspect mai impunător, fiecare unghi fiind profund schimbat faţă de vechea generaţie. Partea frontală este dominată de grila cromată de mari dimensiuni, care se întrepătrunde cu farurile angulare.
Silueta laterală aduce o nouă abordare la nivelul suprafeţei vitrate, ale cărei dimensiuni s-au micşorat, iar montaţii posteriori au acum o linie mai abruptă. Partea din spate păstrează reţeta tipică CR-V, cu stopurile lungi, amplasate în poziţie verticală pe montanţi, dar o reinterpretează, aşa cum era de aşteptat. Uşa portbagajului a crescut în dimensiuni şi are o deschidere mult mai largă.
Interiorul promite să satisfacă nevoile familiştilor, ca şi până acum, dar are ceva nou şi pentru cei înnebuniţi după gadgeturi. Bancheta spate Easy Fold-Down, rabatabilă 60/40, promite un acces foarte facil la zona cargo, iar secţiunile pliabile pot fi încorporate total în podeaua maşinii. Pe de altă parte, consola centrală vine cu sistemul displayul multifuncţional i-MID, ce permite tastarea de sms-uri, concomitent cu operarea sistemului multimedia.
De asemenea, prin intermediul ecranului i-MID va putea fi vizualizată perspectiva oferită de camera video pentru marşarier, dar şi interfaţa radio Pandora Internet Radio Interface, compatibilă cu Apple iPhone. Aplicaţia Eco Assist indică şoferului modul în care să utilizeze cât mai eficient resursele maşinii, prin indicatoarele verzi din tabloul de bord, precum şi prin modul ECON.
La capitolul motorizări, noua Honda CR-V oferă pentru început un propulsor i-VTEC de 2,4 litri, care pune la bătaie o putere de 185 CP şi un cuplu de 220 Nm, moderat prin intermediul transmisiei automate cu cinci rapoarte. Nici siguranţa nu a fost neglijată de inginerii japonezi, iar maşina oferă un arsenal complet de securitate, atât activă, cât şi pasivă, porind de la structura avansată de rezistenţă Advanced Compatibility Engineering.
Honda CR-V dispune de sistemul electronic de stabilitate, denumic de japonezi VSA, de ABS şi airbag-uri frontale şi cortină, precum şi de sistemul de detecţie a pasagerilor, denumit Occupant Position Detection System. Niponii sunt optimişti, spunând că maşina lor are toate şansele să obţină punctajul maxim la testele de impact efectuate de americani. Rămâne de văzut daca versiunea europeană a noii Honda CR-V va respecta întocmai reţeta SUV-ului prezentat la Los Angeles.